חפש בקטלוג

סקופ - ההשקעה של פימי ומגדל תידלקה את הצמיחה הבינלאומית של החברה

הארץ - 29.08.2006

"סקופ עומדת לפני קפיצת מדרגה בפעילותה", אומר גיל חבר, מנהל הכספים של החברה, לאחר שהיא פירסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני, המצביעות על גידול חד במכירות וברווח. שוק ההון שותף להערכה של חבר, והמניה הגיבה לתוצאות בעלייה של 6.3% במחזור של 7.2 מיליון שקל - פי 10 מהמחזור הממוצע במניה.

הרווח הנקי של סקופ, שעוסקת ביבוא ושיווק של מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות, צמח ב-129% ברבעון השני של 2006 לעומת הרבעון המקביל ב-2005 והסתכם ב-22 מיליון שקל.

סקופ, שגייסה 185 מיליון שקל ממגדל (7% מסקופ בדילול מלא) ומקרן פימי (25% בדילול מלא), האיצה את התרחבותה לשווקים נוספים בחו"ל תוך שהיא רכשה שתי חברות בארה"ב ומקימה חברות בנות בצ'כיה, רומניה וסין.

הכניסה לשווקים חדשים ועלייה חדה במחירי חומרי הגלם הביאו לקפיצה של 81% במכירותיה של סקופ ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005 לרמה של 269 מיליון שקל.

סקופ נהנתה מעלייה של 28% במכירותיה בישראל ברבעון השני של 2006 לעומת הרבעון המקביל ב-2005 ל-204 מיליון שקל, וכן מתוספת מכירות של 65 מיליון שקל מהחברות המוחזקות בארה"ב (54 מיליון שקל) ובצ'כיה (11 מיליון שקל).

הגידול במכירות נתמך בעליות חדות במחירי הנירוסטה (25%), האלומיניום (15%), הפלדה (25%) והנחושת (60%), אם כי, לדברי חבר, החברה השיגה צמיחה אורגנית וגידולים כמותיים בכל השווקים.

סקופ נכנסה לעסקות עתידיות מסוג צילינדר כדי להגן על הרווח הגלום במלאי המתכות שהחזיקה, אך בפברואר סגרה את העסקות בהפסד של מיליון שקל מתוך הערכה שעליות המחירים יימשכו, ואכן תחזיתה של החברה התמששה.

הרווח הגולמי של החברה עלה ב-80% ברבעון השני של 2006 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005 והסתכם ב-79 מיליון שקל, שהם 29.5% מהמחזור, לעומת 29.7% מהמחזור ברבעון המקביל ב-2006 - עובדה שעלולה להצביע על רווחיות נמוכה יותר של החברות המוחזקות בארה"ב.

חבר מציין שהחברה מזהה פוטנציאל גדול בשתי החברות שנרכשו בארה"ב: MTS, שעסקה בשיווק מוצרי אלומיניום ל-50 סוחרים; והדקו (Hadco), שסיפקה חומרי גלם מאלומיניום ל-4,000 לקוחות. לדבריו, החברה תגדיל את היצע המוצרים שיספקו MTS והדקו.

הפעילות בשוק הבינלאומי היתה כבר 33% מהמחזור ברבעון השני של 2006. סקופ מדגישה כי הציבה לעצמה כמטרה להעלות את שיעור המכירות בחו"ל ל-50% מהמחזור בשנים הקרובות. חבר מתייחס להפסד של 200 אלף שקל שנרשם בשוק האמריקאי, ואומר כי הדוק סבלה מבעיות ניהוליות והשקעה נמוכה בהון חוזר, שהגבילו את התפתחותה. ואולם, להערכתו, החברה תחזור לרווח בתוך רבעון או שניים. הספקת מוצרי מתכת ל-1,500 לקוחות בצ'כיה הניבה רווח של 400 אלף שקל במחזור של 11 מיליון שקל ברבעון השני של 2006.