חפש בקטלוג

סקופ ממשיכה להתרחב בעולם: מתחילה לפעול ברומניה ובסין

גלובס - אורי שוסטר - 07.06.2007

 

"בשנת 2006 תעשה החברה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת הפעילות בארץ ובחו"ל", אמר היום ל"גלובס" גיל חבר, סמנכ"ל הכספים של חברת סקופ, העוסקת ביבוא ושיווק חומרי גלם ומוצרים מוגמרים לענף המתכת. בשנים האחרונות עושה החברה צעדים להרחבת פריסתה הגלובלית, והיום נקטה צעד נוסף, כשהודיעה על הסכם לרכישת שטח בבוקרשט, בירת רומניה, עליו ייבנו משרדים ומחסנים. "רכשנו מגורם פרטי 10 דונם לפי מחיר של 60 אלף אירו לדונם", אומר חבר, "הבנייה תארך כשנה, אך אני מאמין כי נתחיל לפעול עוד קודם ממקום אחר במדינה, שכן יש לנו שם חברה רשומה", ציין. חבר מעריך כי הפעילות במדינה תחל עוד במהלך השנה הנוכחית.

 

רומניה היא המדינה השנייה במזרח אירופה אליה חודרת סקופ. כיום פעילה החברה בצ'כיה, ובמהלך הרבעון הראשון של השנה מחזור המכירות שלה במדינה זו הגיע להיקף של 9.9 מיליון שקל. לשם השוואה, במהלך 2005 כולה הכנסות סקופ ממכירותיה בצ'כיה הגיעו ל-16 מיליון שקל. "אני מקווה כי רמת המכירות ברומניה תהיה לפחות כמו בצ'כיה", אמר חבר.

 

בימים אלה עמלה סקופ על הקמת תשתיות לתחילת פעילות בסין, ולצורך כך פתחה מחסנים במדינה לשם אחסון מוצרי מתכת שונים שישווקו למקומיים. בחברה צופים כי הפעילות המסחרית במדינה תחל במהלך המחצית השנייה של השנה.

 

האטרקטיביות מבחינת פימי במקביל צפויה להתגבר במהלך השנה הנוכחית פעילות החברה בארצות-הברית, וזאת באמצעות שתי חברות. החברה הראשונה היא הדקו, שנרכשה בפברואר 2005, ואשר מוכרת מוצרי אלומיניום לצרכנים סופיים בניו-יורק, פלורידה ופילדלפיה. "קצב המכירות שלנו בארצות-הברית יגדל במהירות", העריך חבר, שכן "קודם שרכשנו את הדקו היא מכרה בהיקף של כ-25 מיליון דולר בשנה". החברה השנייה היא אם.טי.אס, שדרכה החלה סקופ לשווק אלומיניום לסוחרים בפברואר השנה. "לחברה זו יהיה נפח מכירות משמעותי כבר בשנה הנוכחית", ציין חבר.

 

הרחבת פעילות החברה מחוץ לגבולות המדינה היוותה את הגורם המרכזי לכניסתה של קרן פימי, שכן פימי משקיעה בעיקר בחברות מוטות יצוא. באפריל האחרון הוקצו לקרן של ישי דוידי כ-2.9 מיליון מניות, המהוות כ-27.64% מהון מניות החברה (25.09% בדילול מלא), בתמורה ל-157 מיליון שקל.

 

בדו"חות לסיכום הרבעון הראשון של החברה, הנסחרת לפי שווי של כ-615 מיליון שקל, ניתן להיווכח בגידול משמעותי בהיקף המכירות שלה. המחזור בשלושת החודשים הראשונים של 2006 הגיע ל-199.2 מיליון שקל, זינוק של 37% לעומת קצב המכירות ברבעון המקביל. עם זאת, ההתפרסות הגלובלית הגדילה משמעותית את הוצאות התפעול בכ-13 מיליון שקל, לסך של 32.1 מיליון שקל, וזאת בעיקר בשל ארגון מחדש של החברות שנקנו והגדלת ההון האנושי. סעיף זה היווה את הסיבה המרכזית לירידה ברווח הנקי בכ-10% לרמה של 12.1 מיליון שקל.

 

יש לציין, כי כיום נסחרות המתכות השונות בעולם במחירי שיא, ולכן תוצאות סקופ עלולות להינזק במידה שהמחירים יחלו לרדת. תרחיש כזה אפשרי במיוחד עקב הגידול הניכר במלאי החברה, שהיקפו הגיע עם תום הרבעון ל-453 מיליון שקל, גידול של כ-50%.